Nej. Der tager du fejl. Disruption handler ikke om at ødelægge noget.

Når vores forsørgere (arbejdere i lavtlønslande) får mere i løn, og miljø kommer i fokus, bliver omkostningerne større.

Det betyder at de store virksomheder reducerer service. Receptionen er en app og der er intet personale på stationerne.

Med moderne teknologi og kreativitet kan nogle små pludseligt udfordre de store, og omdefinere hvordan vi handler. Navnligt i formidlingsledet, hvor nogle er vant til at tage 1/4 af kagen, og andre nu kun tager 1/10 – miljøvenligt, sympatisk og servicemindet.

Man skal nok justere lidt, men tanken bag Uber og AirBNB er kommet for at blive, og selv de vil møde konkurrence fra en uventet kant en dag.

Disruption handler ikke kun om at gøre det billigere. WeTravel er et godt eksempel: De har fjernet fokus fra de billigste flybilletter og store hotelkæder, og sat familiedrevne hoteller og miljøet i stedet; andre værdier der er i centrum. De store rejsebureauer troede ikke at målgruppen fandtes…

Næste gang en af dine medarbejdere kommer med en helt syret idé til hvordan I kan tjene færre penge, så vent med at afvise ham. Måske tager han dine kunder med når han går. Det er ikke unfair. Det er bare uventet.

Vi lever nu i en verden hvor størrelse ikke længere betyder noget.

Kategorier: Blog